In navolging van onze eerdere correspondentie over de invoering van de nieuwe regeling voor Arbeidstijdreductie, komen wij als gezamenlijke vakbonden (BVPP, CNV en FNV) met een verzoek om nadere informatie.
Vanuit onze achterban ontvangen wij signalen dat op diverse bedrijfsonderdelen de invoering van de nieuwe regeling per 1 juli jl. is uitgesteld. Dit sluit aan bij de door PostNL geboden mogelijkheid om, onder voorwaarden, de oude regeling tijdelijk te handhaven voor werktijdregelingen die uiterlijk 1 oktober 2025 worden vervangen.
Om onduidelijkheid en onrust onder de medewerkers te voorkomen en om als sociale partners een helder en eenduidig beeld te hebben van de situatie, verzoeken wij jullie om ons de volgende informatie te verstrekken:
- Een overzicht van de bedrijfsonderdelen die gebruikmaken van de mogelijkheid om de invoering van de nieuwe ATR-regeling uit te stellen tot een latere datum (uiterlijk 1 oktober 2025).
- Een kopie van de betreffende communicatie die hierover vanuit deze bedrijfsonderdelen naar de medewerkers is gegaan.
Wij zijn van mening dat transparantie in deze fase cruciaal is voor een zorgvuldig proces en om onze leden correct te kunnen informeren.
Wij zien jullie reactie met belangstelling tegemoet.