Nieuws

  • Maandag 26 november 2018 onnodig gewacht? Dit is wat je moet doen volgens de BVPP

    29/11/2018
    PostNL Postbezorgers

    De Bond van Post Personeel is deze week door een flink aantal leden benaderd. Aanleiding hiervoor waren de postcodeloterijpakjes van afgelopen maandag 26 november 2018.

    Voor niks naar het werk gekomen

    Deze postmedewerkers hadden zich beschikbaar gesteld om afgelopen maandag te starten met het bezorgen van de postcodeloterijpakjes. Van tevoren hadden zij daar afspraken over gemaakt met hun planner/teamleider.

    Bij aankomst op het depot bleek in een flink aantal gevallen het volgende:

    • De pakjes waren niet gekomen
    • Er was een gedeelte van de pakjes gekomen
    • De pakjes kwamen later

    Flink balen dus! Je hebt als medewerker tijd ingeruimd om maandag te bezorgen en je werd verrast door één van de bovengenoemde situaties.
    Daarnaast moet je nu later in de week alsnog de pakjes bezorgen.
    De meest gestelde vraag deze week aan de BVPP was dan ook:

    “Hoe zit het mijn (wacht)tijd die ik aan PostNL heb gespendeerd afgelopen maandag?”

    Advies: Claim je tijd bij PostNL!

    De BVPP adviseert medewerkers die op maandag 26 november 2018 tijd hebben ingeruimd voor Jan Joker en/of hebben moeten wachten op pakjes, om deze tijd te claimen bij PostNL!

    Ga in gesprek met je teamleider.
    De BVPP gaat ervan uit dat als jij in gesprek gaat met jouw teamleider hij/zij coulant met jouw verzoek zal omgaan.
    PostNL zal de tijd die je kwijt bent geraakt door het wachten op een late levering vergoeden. Ook de tijd die je vrij had gemaakt en er bleek geen werk te zijn, zal dan door PostNL worden vergoed.

    Mocht je er niet uitkomen met je teamleider laat het de BVPP dan weten door te bellen naar 070 320 2904 of te mailen naar secretariaat@bvpp.nl.

    Vermeldt in jouw mail ook jouw naam, telefoonnummer en probleem.

    De BVPP zal dan samen met jou kijken of het alsnog mogelijk is om jouw tijd van PostNL vergoed te krijgen!